5 önbizalom erősítő gyakorlat

Ahhoz, hogy jól tudjuk a feladatot végrehajtani, először tisztázni kell, hogy mi is az az önbizalomhiány.

Önbizalomhiány

Önbizalomhiány a kompromisszumok kötésére hajlamos embereknél alakul ki. Őket konfliktuskerülőknek nevezzük. Az  önbizalomhiány hátterében legtöbbször a negatív énkép áll.

Ha kompromisszumra kényszerülsz, hogy a másik elfogadjon, ha azt teszed amit elvárnak tőled, erőfeszítéseid ellenére sem kapod meg a várt elismerést veszítesz és végül elveszíted az önbizalmad!

A valódi megoldáshoz akkor jutsz el, ha  tudatában vagy annak, hogy az önbizalmadat a saját viselkedéseddel romboltad le. Ha ismét fel szeretnéd építeni, akkor a viselkedéseden kell változtatnod. Az önbizalom kitartó munkával felépíthető. Az érzelmeid határozzák meg, úgyhogy az érzelmeidet kell előbb feldolgoznod ahhoz, hogy a viselkedésed is megváltozhasson.

 

A gyakorlat lényege

Az önmagad belső világának, képességeidnek korlátaidnak megismerése által egyszerű és használható tudásra teszel szert, ami természetesen magabiztossá tesz.

 

A gyakorlat menete

Válaszold meg a következő kérdéseket írásban, de  lehetőleg 20 perc alatt fejezd be a feladatot.

 

Kérdések a feladathoz

  1. Milyen az arc mimikád?
  2. Milyen a testtartásod?
  3. Hogyan kezdesz el egy új feladatot?
  4. Kiállsz a véleményed mellett?
  5. Hogyan viseled a kritikát?
  6. Hogyan viselkedsz társaságban?
  7. Mennyit panaszkodsz másoknak?
  8. Kiben és miben keresed a hibát?

 

Hasznos tippek

Érdemes átgondolni, hányszor hagytuk, hogy mások mondják meg milyenek vagyunk! Lehet eleinte nehéz lesz szembe nézni a hibáinkkal, de csak így tudjuk tudatosan korrigálni és jobbá tenni életünket.

 

Gyakorlat

Nézz gyakran a  tükörbe  és hallgass a szívedre!

Alkoss valós képet önmagadról!

 

Lényeges szempont

El kell engedni az attól való félelmet, hogy megismerjük önmagunkat.