szeptember 22, 2017 Jergel Timea® 0Comment

Új sorozatot indítok a blogomon, melyben anyák mutatkoznak be nektek egy-egy saját cikken keresztül. A mai vendégblogger Fehér Henriett az Anyafej-Momface blog szerzője. 

Három csodás fiúgyermekem van, a párom lánya és a párom alkotunk egy családot. Egy nagy család magyaros életvitellel. De besokalltam! Igen besokalltam és ezt most írtam le így előszőr!

Mindenhol az egészséges életmód vett körül és én fiús anyukaként, úgy éreztem nem mutatok jó példát a gyerekeimnek!

Megszólalt bennem az a bizonyos hang…

Egészséges fitt férfiakat szeretnék nevelni?

IGEN

A párom elhízott a főztöm miatt?

IGEN

Tudok ezen változtatni?

IGEN

Akkor még nem is vettem észre,hogy számomra is milyen sokat jelenthet a változtatás. Először elkezdtem szelektálni a konyhámban és a kamrában. Aztán pedig megcsináltunk egy 75 napos diétát. Ami után teljesen átértékelődtek az étkezési szokásaink.

A gyerekek ételei is megváltoztak, egyre inkább elfogadták az újdonságokat.

Amit nem fogyaszthattunk a diéta alatt, azt mára alternatív alapanyagokkal megtanultam megvalósítani. Neked is sikerülhet, hidd el tudom milyen nehéz belekezdeni!

Manapság a csapból is ez folyik…unalmas és elérhetetlennek tűnő vállalkozás egy jobbnak tűnő élethez!

  • NEM!
  • NEM UNALMAS!
  • NEM ELÉRHETETLEN!
  • CSAK AZ ELSŐ LÉPÉS NEHÉZ…DE MEGVÁLTOZIK AZ ÉLETED!

Nem tudom tudományosan leírni számodra az életmódváltás lényeget. A legtöbben a 70 % diéta és 30 % edzést veszik alapul! Ezt alá is tudom támasztani. A szülések között mindig sikerült valamennyit fogynom, de ilyen gyorsan és hatékonyan sosem! Mert inkább a 30 % diéta és 70 % edzést hittem reálisabbnak!

ÍME egy átlagos napi étkezésem:

Reggeli: zabkása (növényi tejjel fahéjjal) + gyümölcs

Tízórai: egy szelet rozskenyér + light sajtkrém + sonka + zöldségek

Ebéd: savanyú csirke (egytálétel) amit a gyerekek is fogyasztanak (recept )

Uzsonna: zöld fűszeres sült csirkemell + saláta + saját készítésű natúr
joghurtos öntet

Vacsora: semmi vagy protein shake

Az étkezések között minimum 3 óra telik el. Fontos az étel mennyisége is, de megesik, hogy nem tudom megenni az adagom. Csak mentes vizet és ízesítetlen gyógyteákat és gyümölcsteát fogyasztok. Ha pedig nem hiszed, hogy ez betartható akkor próbáld ki, az ebédet biztosan imádni fogod a CSALÁDUNK nagy kedvence

Hozzávalók:

Az adag 5 főre 2 étkezésre készült!

-vöröshagyma, lilahagyma, fokhagyma

-csirkehús (csak csirkemellből is fincsi) kb. 1,5 kg

-paradicsom, paprika

-leveskocka vagy por

-pirospaprika

-só, bors

-babérlevél, petrezselyemlevél

-burgonya

-tojás

-tejföl, tejszín

Elkészítés:

  1. Lila hagymát, vöröshagymát és a paprikát enyhén megpirítom. Közben
    előkészítem a húst és megpucolom a burgonyát.
  2. A hagymás alapra pirospaprikát szórok és keverés után felöntöm pici vízzel (1 dl). Ekkor teszem bele az apróra szeletelt fokhagymát.
  3. Az edénybe helyezem a húsokat. Sózom és borsozom.
  4. Hozzáadok egy evőkanálnyit ebből a porból ( vagy egy kocka csirkehús leves kockát belemorzsolok ). Felteszem a tojást főni (10 db).
  5. Ha nem enged annyi levet a hús,hogy a folyadék elfedje akkor öntök rá egy kis vízet!
  6. Meghámozok 2 paradicsomot és beleaprítom. Most koktél paradicsom volt itthon. Azzal is tökéletes, de a kicsiknek ki kell halászni a héját amikor eszik!
  7. Miután lefedve kb 1 óra 10 perce fő akkor hozzáadom a burgonyát és babérlevelet!
  8. Még 20 percig főzöm amíg a burgonya megfő.
  9. Közben elkészítem a habarást. 2/3 tejföl 1/3 tejszín arányban. Hőkiegyenlítés után a húsokra öntöm.
  10. A sűrű állag érdekében burgonya vagy kukoricakeményítőt szoktam használni. Minimális mennyiségben, ugyanis a benne lévő burgonya szintén sűrít.
  11. Végül hozzáteszem a felaprított petrezselyemlevelet és a főtt tojásokat.

Alacsony zsírtartalmú tejfölt és tejszínt használtam. Már elkészítettem laktózmentes verzióban, ugyanolyan finom!

A párommal ezt csak ebédre fogyasztjuk, akkor is minimális burgonyával, mert a kicsik úgyis elkérik a mi tányérunkból is. Imádják benne a tojást és én is!

Pontos mennyiségeket nem tudok feljegyezni. Talán a képeken jól láthatóak, remélem tetszik a végeredmény és kipróbálod.

  1. Ez egy magyaros recept. 
  2. Diétába is beilleszthető.
  3. Gyerekek is szeretik.

Kell ennél több?

Ha tetszett a cikk,vagy kérdésetek lenne keressetek és kövesetek blogomon és instagrama oldalamon!

Fehér Henriett

Blog:  anyafej_momface

Instagram: @anyafej_momface

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.